وبلاگ رسمی ملکه سئوندوک

کره ای باش تا مدرن باشی

وبلاگ رسمی ملکه سئوندوک

کره ای باش تا مدرن باشی

گرچه موج کره ای در نظر مردم موجی منفی معرفی شده است.اما باید دانست که این موج اثرات مثبتی را به همراه داشته است.از جمله تخریب فرهنگ کهنه و مفسد غربی است که به شدت جوانان را تحت تاثیر قرار داد.اما موج کره ای می تواند به حفظ مسایل اخلاقی کمک کند.روی آوردن هزاران بت پرست چینی و هندی به دین مسیحیت توسط موج کره ای گویای این ادعاست.

بایگانی

13 دلیل که چرا سریال های کره ای شدیدا اعتیاد آورند.

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۷:۱۶ ب.ظ

مطالب این وبلاگ ترجمه ی این وبلاگ است.

 

عبارت  "Kinain na ng sistema" را تا به حال شنیده اید؟این عبارت به معنای "خورده شدن و یا قورت داده شدن توسط یک سیستم" است.گرچه این عبارت برای سیاست به کار می رود اما اخیرا این عبارت برای بینندگان درام های کره ای نیز صدق می کند.  

 

 

سریال های کره ای قدرت جاذبه ی فوق العاده ای دارند که توانسته در مدتی کوتاه بینندگان فراوانی را در سطح جهان به خود جذب کند و حتی پا را از هالیوود فراتر بگذارد.(در این باره در این سایت توضیح داده شده است)اشتیاقی که این بینندگان دارند غیر قابل توصیف است و نکته ی جالب اینجاست که چرا مردم جهان با وجود اینکه دانشی نسبت به زبان کره ای ندارند تا به این حد به درام های کره ای اعتیاد پیدا کرده اند. تا حدودی پی بردن به این نکات کار دشواری است.اما می توان نظراتی در این باره اظهار داشت.

 

هم اکنون به 15 دلیل که چرا ما هیچ وقت نمی توانیم از سریال های کره ای سیر شویم اشاره می کنیم.پس با ما همراه باشید.

 

 

1-بازیگران کره ای زیبا ,خوشتیب و جذاب هستند:

کره ای ها به دلیل استیل بدن زیبا معروف هستند و تماشای لحظات عاشقانه بین دو شخصیت زیبا و خوش تیپ لحظات شیرینی را به همراه دارند که بیننده به تماشای مرتب آن عادت پیدا می کند.

 

 

2-پوشیدن لباس های شیک و مدرن بازیگران:

در حال حاضر یکی از سرگرمی های روزانه مردم جستجو در مورد مد لباس روز است.قطعا در این میان به طراحی لباس کره ای برخورده اند.کره ای ها در دنیای امروز بهترین طراحان لباس هستند و از این استعداد برای جذاب کردن بازیگران در فیلم و سریال ها استفاده کردند..بازیگران زن و مرد کره ای همیشه لباس های زیبا وشیکی به تن دارنداین امر موجب گشته تا بیننده در حین تماشای فیلم از دیدن لباس های شیک و فشن لذت ببرند.

 

 

3-فیلمنامه یا داستان های منحصر به فرد و وقایع غیر قابل پیش بینی:

پیچ و تاب های خلاقانه,درام های کره ای را درخشان و جذاب کرده است.رازی که داستان های کره ای را هدایت می کند بسیار جالب و شگفت انگیز است.بیننده همیشه به دنبال آن است که چه کسی با چه کسی ارتباط داشته باشد و چگونه با یکدیگر ارتباط خواهند داشت.نویسندگان کره ای ایده های باورنکردنی را در قالب ژانر های مختلف ارائه می دهند که بیننده می گوید:"وای!نویسنده به این فکر می کرده است؟!!"کره ای ها به ژانر های تاریخی,ملودرام,فانتزی,اکشن,علمی-تخیلی و ... می پردازند و به عبارتی تمامی آپشن ها در درام های کره ای وجود دارند.پس همیشه موردی جذاب برای همه ی انسانها با سلایق مختلف وجود دارد.

 

 

4-بخش های قابل پیش بینی-در عین حال هنوز لذت بخش- و هیجان انگیز:

صحنه های تکراری و قابل پیش بینی در درام های کره ای وجود دارد اما به دلایلی همیشه برای بیننده جذاب و کشنده است.مرد ثروتمند به دختر فقیر علاقمند می شود که به دلایلی خانواده ی مرد ثروتمند به ازدواج آنها رضایت نمی دهند.عشق های مثلثی و یا حتی مربعی,داستان حسادت زنان,نقشه های شیطانی,عشق بی حد و حصر و فردی انتقام جو که موجب دردسر می شود.همه و همه تکرای است.اما هنوز هم جذاب و دیدنی و البته پرطرفدار هستند.

 

 

5-سکانس های طنز و با مزه:

قطعا بازیگران کره ای استعداد بازی در نقش های کمدی را دارند و به همین دلیل درام هایشان مورد توجه قرار می گیرد.کره ای ها ژانر کمدی و عاشقانه را با یکدیگر ترکیب می کنند و یک اثر جادویی را تحویل می دهند.

 

6-قالب آسان:

درام های کره ای به راحتی هضم می شوند و معمولا بین 16 الی 20 قسمت 30 الی 60 دقیقه ای هستند.داستان های کره ای به زیبایی روایت می شوند و به سرعت با بیننده ارتباط برقرار می کنند.شاید باور نکنید که حتی بعضی از بینندگان طی یک روز یک درام کره ای را به طور کامل تماشا می کنند.

 

 

7-بدست آوردن تجارب بسیار:

نه تنها سرگرم کننده است درام های کره ای,بلکه آموزنده نیز است.به طور مثال در سریال "گلی در زندان"(که تحت عنوان افسانه ی اوک نیو) از شبکه ی سه سیما پخش شد در مورد گیاهان سمی نکته ی جالبی ارائه داد.اینکه گیاهانی که توسط حشرات خورده نشده است سمی بوده و گیاهان سوراخ شده توسط حشرات سمی نیست.و از جمله به تصویر کشیدن دوره های تاریخی,مراسم رزم و بزم,ارتش آرایی و ... و همین طور معضلاتی که در دوره ی مدرن وجود دارد,مثل درگیری بین آشپز های یک رستوران و اینکه تا به امروز هیچ زنی نتوانسته به مقام سر آشپزی برسد همه و همه مطالبی است که کمتر کسی در این دنیا از آن اطلاع دارند اما به مدد درام های کره ای همه ی مردم اطلاعات عمومی خوبی دارند.در حقیقت یک درام کره ای به مانند یک کتابخانه مخزن اطلاعات عمومی است. 

 

8-نمای بصری:

سکانس های غذا خوری همیشه در درام های کره ای وجود دارند که غالبا به همراه غذاهای رنگارنگ کره ای از جمله  کباب کره ای ، کیمچی یا تتوکوبکی (کیک برنجی گرم و تند) می باشد و اشتها ی بیننده را نیز می افزاید.

 

9-سینماگرافی عالی:

درام های کره ای همیشه با لوکیشن ها و فیلمبرداری های خاص همراه است که خود,داستان سریال را تکمیل می کند.مثلا اگر کارکتر هیچ دیالوگی برای گفتن ندارد سینما گرافی خود به تنهایی دیالوگ را بیان می کند و اگر دیالوگ کارکتر یک جمله باشد سینما گرافی دیالوگ را تکمیل می کند.به طور مثال در سریال "مراقب ما باش کاپیتان" می بینید که یک زن مغرور که در اوج قدرت است از پله برقی پایین می آید و دختر مظلوم اما باهوش از پله برقی بالا می رود و هر دو به یکدیگر خیره می شوند.خود سکانس دارد بیان می کند که آن زن مغرور به زودی سقوط کرده و دختر مظلوم به زودی صعود خواهد کرد.

 

10-لوکیشن:

در رابطه با سینماگرافی لوکیشن نیز نقش بسزایی در جذاب کردن درام دارد.عمارتهای خیره کننده و اتاق های دنج و ... همگی جزو اصلی درام های کره است.

 

11-موسیقی متن:

وقتی گام به گام سکانس ها جلو می رود موسیقی متن نیز در محسوس کردن داستان کمک بزرگی می کند.حتی اگر درک نکنیم که آن ترانه به چه معناست اما می توانیم حس کنیم که این نوا از درون قلبمان بر می خیزد.در حال حاضر موسیقی کره ای در جهان رتبه ی اول را داراست و موسیقی متن درام های کره ای جزو پرطرفدارترین هاست.

 

12-فیلمنامه:

خواندن زیر نویس فیلم قطعا برای تفهیم بهتر فیلم با مشکل همراه است.اما اگر فیلمنامه به خوبی نوشته شده باشد از طریق زیرنویس نیز مشکلی نخواهید داشت.نقل قول ها و تکرر دیالوگ در درام های کره ای کار را برای بیننده آسان تر کرده است.

 

13-روابط دوستانه و خانوادگی :

درام های کره ای شعار دوستی به همراه دارند و همیشه به نمایش صمیمیت بین دوستان و اعضای خانواده عادت دارند.این صمیمیت ها بیننده را بیشتر با خود همراه می کند.  

 

 

ممکن است دلایل بسیاری وجود داشته باشد اما نمی توان به همه ی آنها اشاره نمود.یقینا این دلایل مهمترین هاست.اگر از نظر شما دلایل دیگری وجود دارد از شما خواهشمندم که آن را در بخش نظرات توضیح دهید.

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۲۰
ملکه سئوندوک ققنوس آسیا

نظرات  (۵)

۲۹ خرداد ۰۰ ، ۰۰:۲۷ سوال کننده

من اعتیاد دارم چیکار کنمممم

روش ترک رو بزارید منم معتادم دارم کور میشم سردرد هم گرفتم ولی چرا نمی‌تونم ترک کنم؟؟؟؟

سخت نیست!فقط نبینید همین!

یا برای خودتون قانون بذارید در این صورت فقط میتونم ببینم مثلا فقط در صورتی که همراه با خانواده باشم میتونم فیلم ببینم اصلا سخت نیست فقط حتما انجامش بدید....به این فکر کنید که این دنیایی که توشین خیلی صورتی و قشنگه ولی اصلا واقعی نیست و دنیای واقعیتون رو خراب میکنه یه رویای قشنگ که در واقع کابوسه نه رویا! فقط انجامش بدید...به هیچ وجه هم در گوگل هیچی از میکس یا فیلماشو نخونید...شما میتونید!به خودتون ایمان داشته باشید و فقط انجامش بدید 

از کلاس دهم ک انلاین شد شروع کردم ب دیدن دراما و هرچی شرایط زندگی و اطرافم سخت تر می شد بیشتر م دیدم چون واقعا همه چیزش شیرین بود و یا حتی اگ نبود حداقل منو از مسایل واقعی زندگیم دور می کرد الان 3 ساله ک شدیدا دارم می بینم و خب خیلیم بد نیست راضیم ولی سریالا خیلی قشنگ ان و تمومی ندارن و امسال باید کنکور بدم ولی نمی تونم تا سختم می شه نخداگاه ب سمت دیدن سریال کشیده می شم نمی دونم چطوری تمومش کنم یا حداقل واسه یه مدت کوتاه کمترش کنم

 

 

دوستانی که گفتن بهش اعتیاد پیدا کردن . من درجایگاهی نیستم بهتون بگم چیکار کنید چیکار نکنید . ولی بیاین با خودمون صادق باشیم . اونا ساخته تخیلات یه نفر هستن . واقعی نیستن . ما هم به خاطر مشکلات زندگی ، از زندگی توی تخیلات اون فرد لذت می‌بریم ولی با اینکار مشکلات هنوز سرجاشونن.  میتونم مثالای زیادی از اعتیاد بزنم . اعتیاد به مد ، شبکه های اجتماعی،  فیلم سریال، کتاب رمانایی که بیشتر از یه جلد هستن :(  و.. ولی ما الان داریم زندگی می‌کنیم چون باید یه چیزی از این زندگی یاد بگیریم بعدش از اینجا بریم . بیاین کارو برای خودمون سخت نکنیم . اگه به نظرتون میاد حتما برای تخلیه استرستون به یه تفریح یا حواس پرتی کوتاه نیاز دارین . حداقل سعی کنین تفریحتون فیزیکی و تعریف شده تو این دنیا باشه نه گوشی :|

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی